ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
a 4home, a.s., kereskedelmi társaság által, azonosító szám: 27465616, székhely: Hvězdova 1073/33, Nusle, 140 00 Praha 4, Cseh Köztársaság, a termékek értékesítésére vonatkozóan a www.4home.hu webáruházban
Információk, amelyeket nem szabad figyelmen kívül hagynia: ➜ A fizetési módot és a szállítási módot a rendelési folyamat során választhatja ki. ➜ A ”Rendelés és fizetés” gomb megnyomásával Ön adásvételi szerződést köt velünk a szóban forgó termékre vonatkozóan, és köteles kifizetni nekünk a vételárat. ➜ A fogyasztó-vásárló jogosult 14 napos határidőn belül indoklás nélkül elállni az adásvételi szerződéstől. ➜ Vevőink személyes adatainak védelme nagyon fontos számunkra. Arról, hogy milyen személyes adatokat dolgozunk fel, miért és hogyan, a Személyes adatok feldolgozásának alapelveiben olvashat. |
1. KI AZ ELADÓ?
4home, a.s.
székhely: Hvězdova 1073/33, Nusle, 140 00 Praha 4, Cseh Köztársaság
Azonosító szám: 27465616
Adószám: CZ27465616
a Prágai Városi Bíróság, ügyiratszám B 13415, képviselő: Ing. Jan Skalický, az Igazgatótanács alelnöke (a továbbiakban: “eladó” vagy „mi“),
2. HOGYAN LÉPHET KAPCSOLATBA VELÜNK?
Visszaküldheti az árut futárcégeken keresztül: DPD Depo – 4Home, Koroncoi út hrsz 01628/9, 9012 Győr, Magyarország címünkre.
Ügyfélszolgálat telefonszáma: +36 1 445 3896 (munkanapokon H-P 8:00-16:00)
E-mail: info@4home.hu
3. MELYEK AZOK A TOVÁBBI FOGALMAK, AMELYEK ISMÉTELTEN ELŐFORDULNAK AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEINKBEN?
e-mail: a vevő e-mail címe, amelyet a felhasználói fiókban, a megrendelés során vagy más űrlapon adott meg;
webáruház: webáruházunk, amelyet a weboldalon üzemeltetünk;
adásvételi szerződés: egy kötelezettségvállalás, amely számos jogot és kötelezettséget tartalmaz - köztünk, mint eladó és Ön, mint vevő között, amelyet közösen kötünk meg az Ön által a weboldalunkon történő megrendelés alapján;
vállalkozó: olyan természetes vagy jogi személy, aki folyamatos üzleti tevékenységet folytat - saját nevében, saját számlájára és nyereségszerzés céljából; azt az elvet követjük, hogy az a vevő, aki a megrendelésben megadja a cége azonosító számát / adószámát vagy cégadatait, jogilag vállalkozóként jár el velünk szemben;
fogyasztó: minden olyan természetes személy, aki üzleti tevékenységével vagy szakmája önálló gyakorlásával való összefüggés nélkül jár el;
ÁSZF: ezen általános szerződési feltételek, azaz azok a szabályok, amelyek minket és Önt kötelezik az adásvételi szerződés megkötésekor;
weboldal: a www.4home.hu weboldal;
webes akadálymentesítés: információk arról, hogy a weboldal hogyan felel meg az akadálymentesítési követelményeknek, beleértve az egyéni akadálymentesítési követelmények leírását. Célunk, hogy e-áruházunkat a lehető legkönnyebben hozzáférhetővé tegyük minden felhasználó számára, beleértve a fogyatékkal élő személyeket is, a fogyatékkal élők számára a termékek és szolgáltatások akadálymentesítéséről szóló 2022. évi XVII. törvény (Aktv.) és annak végrehajtási rendelete, a 605/2022. (XII. 28.) Korm. rendelet;
törvény a termékekre és a szolgáltatásokra vonatkozó akadálymentességi követelményeknek való megfelelés általános szabályairól: törvény 2022. évi XVII. törvény (Aktv.) és annak végrehajtási rendelete, a 605/2022. (XII. 28.) Korm. rendelet, amelynek célja, hogy minden felhasználó, beleértve a fogyatékkal élőket is, egyenlő hozzáférést biztosítson a digitális szolgáltatásokhoz.
vevő: Ön, a vásárló, akár fogyasztó, akár vállalkozó;
4. MIT KELL ISMERTETNÜNK MINDEN VEVŐVEL AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE ELŐTT?
4.1 Eladói engedélyek és ellenőrző hatóságok. Az eladó a termékeket kereskedelmi engedély alapján jogosult értékesíteni. A kereskedelmi ellenőrzést az illetékes kereskedelmi engedélyező hatóság végzi a hatáskörén belül. A személyes adatok védelme terén a felügyeletet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) gyakorolja. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) és a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) korlátozott mértékben többek között a fogyasztóvédelmi előírások betartásának felügyeletét gyakorolja.
4.2 A termékekről készült fényképek illusztratív jellege. A weboldalon található összes fénykép kizárólag illusztrációs célokat szolgál.
4.3 Termék, ár, költség.
4.3.1 Termékeink leírását, beleértve azok főbb jellemzőit, a weboldalunkon találja meg.
4.3.2 A termékek árai tartalmazzák az áfát, beleértve a törvényes díjakat is.
4.3.3 A távközlési szolgáltatásokért nem számítunk fel további költségeket (pl. ha telefonon hív minket, csak a szokásos telefonhívási díjat kell fizetnie).
4.4 Fizetési lehetőségek. A fizetési módok és szállítási lehetőségek konkrét feltételei részletesebben a megrendelés során vagy a weboldalunkon kerülnek ismertetésre. A terméket azzal a fuvarozóval szállítjuk, amelyet az általunk kínált lehetőségek közül Ön választ ki.
4.5 A megrendelés kötelező jellege. A megrendelés elküldésével a megrendelés befejezéséhez szükséges gomb megnyomásával a webáruházunkban a vevő kötelező érvényű megrendelést hoz létre, amely a vevőt fizetési kötelezettséggel terheli. A vevőnek lehetősége van a megrendelés ellenőrzésére és kijavítására vagy módosítására a megrendelés elküldése előtt, a jelen ÁSZF 7. pontjában részletesen leírtak szerint.
4.6 Az ÁSZF kötelező jellege. A megrendelés elküldésével Ön egyúttal megerősíti, hogy elolvasta a jelen ÁSZF-et.
4.7 A vevő hibás teljesítésből eredő jogai. A vevőt a hibás teljesítésből (panasz), illetve a jótállásból eredő jogait és azok gyakorlásának feltételeit a jelen ÁSZF 13. és az azt követő cikkeiben, illetve a Panaszkezelési eljárásunkban ismertetjük. Reklamáció | 4home - az otthon kényelme
5. MIT KELL MEGOSZTANUNK A FOGYASZTÓVAL AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE ELŐTT?
5.1 Az adásvételi szerződéstől való elállás joga. A fogyasztó-vásárló jogosult 14 napon belül indoklás nélkül elállni az adásvételi szerződéstől (hacsak nem kerül másképpen feltüntetésre), amely határidő számításának kezdeti időpontja legkésőbb:
5.1.1 adásvételi szerződés esetén a termék átvételének napjától; vagy
5.1.2 több darabban/részben történő szállítást tartalmazó adásvételi szerződés esetén az utolsó termék átvételének időpontjától; vagy
5.1.3 a rendszeresen ismétlődő áruszállításra vonatkozó adásvételi szerződés esetén az első termék átvételének időpontjától;
a fogyasztónak joga van elállni az adásvételi szerződéstől a 5.1.1-5.1.3. cikkben meghatározott idő előtt is, ha bármilyen egyértelmű nyilatkozattal, például az elállási nyilatkozati űrlap kitöltésével Elállás a szerződéstől | 4home - az otthon kényelme és elküldésével az info@4home.hu e-mail címre értesít minket az adásvételi szerződéstől való elállási szándékáról a webáruházban vagy bármilyen más módon.
Mikor NEM lehet ELÁLLNI az adásvételi szerződéstől. A fogyasztó nem jogosult elállni a következő szerződésektől:
5.2.1 a megrendelő kérésére vagy a megrendelő számára testreszabott és/vagy készített termékek esetén;
5.2.2 olyan termékek esetén, amelyek ára a pénzügyi piacok általunk nem befolyásolható ingadozásaitól függ, amelyek az elállási időszak alatt bekövetkezhetnek;
5.2.3 romlandó áruk szállításáról, valamint olyan áruk szállításáról, amelyek a kiszállítást követően visszafordíthatatlanul összekeveredtek más áruval;
5.2.4 olyan lezárt csomagolásban lévő termékek esetén, amelyeket a fogyasztó kivett a csomagolásból, és amelyek egészségügyi vagy higiéniai okokból nem alkalmasak arra, hogy visszaküldjék, miután a fogyasztó felbontotta azokat;
5.2.5 szolgáltatásnyújtás esetén, ha azt teljes egészében teljesítették; ellenszolgáltatás fejében történő teljesítés esetén csak akkor, ha a teljesítés a fogyasztó előzetes kifejezett hozzájárulásával az elállási határidő lejárta előtt megkezdődött, és a vállalkozó a szerződés megkötése előtt tájékoztatta a fogyasztót arról, hogy a teljesítés nyújtása megszünteti a szerződéstől való elállási jogot;
5.2.6 digitális tartalom szolgáltatása esetén, kivéve, ha azt kézzelfogható adathordozón adták át, és azt az Ön előzetes kifejezett beleegyezésével az elállási határidő lejárta előtt adták át, és az adásvételi szerződés megkötése előtt tájékoztattuk Önt arról, hogy ebben az esetben nincs joga elállni az adásvételi szerződéstől;
5.2.7 valamint az érvényes jogszabályokban meghatározott egyéb esetekben.
5.3 A fogyasztó kötelezettsége az adásvételi szerződéstől való elálláskor. Ha a fogyasztó eláll az adásvételi szerződéstől, köteles az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül visszaküldeni nekünk az adásvételi szerződés alapján beszerzett terméket, amelytől elállt. A vevő, aki fogyasztó, köteles a terméket hiánytalanul, azaz az összes mellékelt tartozékkal és dokumentációval együtt, tisztán, sértetlenül és lehetőleg az eredeti csomagolással együtt abban az állapotban és értékben visszaküldeni, ahogyan azt átvette.
5.4 A termék értékének csökkenése. Az adásvételi szerződéstől való elállás esetén a vevő felel a visszaküldött termék értékének minden olyan csökkenéséért, amely a termék természetének, jellemzőinek és funkcionalitásának megismeréséhez szükségestől eltérő módon történő kezeléséből ered. Abban az esetben, ha sérült vagy hiányos terméket küld vissza, a kártérítési igényünket leszámítjuk az Ön által visszakövetelt vételárból. Mindig az adott esetet értékeljük, hogy meghatározzuk a kár mértékét, a termék értékcsökkenését és az annak megfelelő csökkentett értéket. Ezekről a lépésekről e-mailben vagy telefonon tájékoztatjuk Önt.
5.5 Elállás az adásvételi szerződéstől. A legegyszerűbben online, az adásvételi szerződéstől való elállási űrlapunkon Elállás a szerződéstől | 4home - az otthon kényelme keresztül állhat el az adásvételi szerződéstől és küldheti vissza a terméket. De természetesen más egyértelmű nyilatkozattal is elállhat az adásvételi szerződéstől. Amint eláll az adásvételi szerződéstől, egy visszaigazolást küldünk Önnek az elállási nyilatkozat kézhezvételéről, illetve elkérjük a kérés feldolgozásához szükséges adatokat. Küldje vissza az árut cégünk címére: DPD Depo – 4Home, Koroncoi út hrsz 01628/9, 9012 Győr, Magyarország. A termék visszaküldésének költségeit az adásvételi szerződéstől való elálláskor a vevő viseli a saját költségén, hacsak másként nem állapodunk meg. Ez akkor is érvényes, ha a terméket természeténél fogva nem lehet a szokásos postai úton visszaküldeni (különösen nagy méretei miatt stb.).
5.6 Természetesen más egyértelmű nyilatkozattal is elállhat az adásvételi szerződéstől. Például felhívhatja Ügyfélszolgálatunkat, e-mailt írhat, vagy kitöltheti az adásvételi szerződéstől való elállási űrlapot és elküldheti az info@4home.hu e-mail címünkre. Amint eláll az adásvételi szerződéstől, egy visszaigazolást küldünk Önnek az elállási nyilatkozat kézhezvételéről, illetve elkérjük a kérés feldolgozásához szükséges adatokat.
5.7 A vételár visszatérítése. Az adásvételi szerződéstől való elállás Elállás a szerződéstől | 4home - az otthon kényelme határidején belül történő elállás esetén kötelesek vagyunk a vevőnek az összes pénzt az Ön által választott számlára visszajuttatni, legkésőbb az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül. Abban az esetben, ha a fogyasztó a 5.2. cikknek megfelelően hosszabb időn belül áll el az adásvételi szerződéstől, a 5.2.1. vagy a 5.2.2. cikknek megfelelően kiszámított összeget térítjük vissza a fogyasztónak az Ön által választott számlára, legkésőbb az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül. Kérjük, vegye figyelembe, hogy csak akkor vagyunk jogosultak visszatéríteni a pénzét, ha megkaptuk Öntől a visszaküldött terméket, vagy hitelesen bizonyítja, hogy elküldte nekünk a terméket.
5.8 A termék visszaküldése az elállási időszak után vagy az adásvételi szerződés feltételeinek megsértésével. Ha a fogyasztó a jelen ÁSZF 5.1. vagy 5.2. cikke szerinti határidő lejárta után áll el a szerződéstől, a 5.3. cikkben meghatározott időszak lejárta után eláll a szerződéstől, vagy ha a vevő olyan terméket küld vissza, amely nem küldhető vissza (pl. olyan terméket, amelyet elfogyasztottak, felhasználtak, vagy amelynek visszaküldését a jelen ÁSZF 5.3. cikke kifejezetten kizárja), a terméket az ő költségén visszaküldjük.
5.9 Panaszok. A fogyasztói panaszok peren kívüli rendezését az reklamacio@4home.hu e-mailen keresztül biztosítjuk.
5.10 Peren kívüli vitarendezés. Az adásvételi szerződésből eredő fogyasztói jogviták peren kívüli rendezésére a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, József körút 6, HU-1088 Budapest, Tel.: +3614594800, e-mail: nfh@nfh.hu, https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/nyitolap, vagy a Gazdasági Versenyhivatal, Alkotmány u. 5., H-1391 Budapest 62, POBox 211, Telefon: (0036) 1-472-8900, https://www.gvh.hu/ illetékes. Európai Fogyasztói Központ, József körút 6., Magyarország, 1088 Budapest, tel.: +36/14594832, fax: +36/12102538, e-mail: info@magyarefk.hu, www.magyarefk.hu.
5.11 További információk a peren kívüli vitarendezésről. A fogyasztói jogvita peren kívüli rendezése kizárólag a fogyasztó kérésére indul, és csak akkor, ha a vitát közvetlenül az eladóval nem lehetett rendezni. A követelést legkésőbb attól a naptól számított 1 éven belül lehet benyújtani, amikor a fogyasztó először gyakorolta a vita tárgyát képező jogát az eladóval szemben. A fogyasztóvédelemről szóló 1996. évi LVII. törvény (634/1992 sz.) szerinti kötelezettségek betartásának felügyeletét a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, József körút 6, HU-1088 Budapest, Tel.: +3614594800, e-mail: nfh@nfh.hu, https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/nyitolap is ellátja.
5.12 Értékesítés utáni szolgáltatás. Azok a feltételek, amelyek mellett az értékesítés utáni szolgáltatást az ügyfélnek nyújtják, részletesebben jelen feltételekben ismertetjük.
5.13 Vélemények. A véleményeket az Arukereso keresztül lehet feltölteni. Véleményt olyan vevő írhat, akiről ellenőriztük, hogy valóban vásárolt tőlünk terméket. A vélemény hozzáadására szolgáló linket a vevő elektronikus úton kapja meg, kivéve, ha nem járult hozzá annak elküldéséhez.
5.14 Hamis vagy hiányos vélemények. Fenntartjuk a jogot, hogy ne tegyünk közzé olyan vásárlói véleményeket, amelyek hamisak, illetlen kifejezéseket tartalmaznak, vagy nem kapcsolódnak a megvásárolt termékekhez.
5.15 Hibás vagy hiányos információk által okozott kár. Nem vállalunk felelősséget a helytelen vagy hiányos információk vagy tanácsok által okozott károkért, különösen azokban az esetekben, amikor egy bizonyos eredmény elérése a címzett tevékenységétől, vagy más személyektől, esetleg nem befolyásolható eseményektől vagy véletlenektől függ.
6. REGISZTRÁCIÓ, FELHASZNÁLÓI FIÓK
6.1 Regisztráció. Webáruházunkban regisztráció nélkül is vásárolhat. Ha úgy dönt, hogy regisztrál, akkor nagyobb áttekintést kap a megrendelések történetéről, az új megrendelés állapotáról stb. A vevő a regisztrációs űrlap kitöltésével regisztrálhat a weboldalon. A regisztráció létrehozásához meg kell erősíteni, hogy megismerkedett a jelen ÁSZF tartalmával és A személyes adatok feldolgozásának alapelveivel.
6.2 A valós és helyes adatok szolgáltatásának kötelezettsége. Az áruház honlapján történő regisztrációkor és a termékek megrendelésekor a vevő köteles minden adatot helyesen és a valóságnak megfelelően megadni. A vevő köteles a felhasználói fiókban megadott adatokat bármilyen változás esetén frissíteni. A vevő által a felhasználói fiókban és a termékek megrendelésekor megadott adatokat az eladó helyesnek tekinti.
6.3 Felhasználói fiók. Felhasználói felületét (a továbbiakban: "felhasználói fiók") az e-mail címével és a választott biztonságos jelszóval érheti el, ahol többek között a termékek megrendelését is elvégezheti.
6.4 A felhasználói fiók blokkolása. A vevő köteles bizalmasan kezelni a felhasználói fiókjához való hozzáféréshez szükséges információkat. A vevő nem jogosult a felhasználói fiók használatát harmadik fél számára engedélyezni. 3 sikertelen bejelentkezési kísérlet után a felhasználói fiókot blokkolhatjuk. Ezt biztonsági okokból tesszük, különösen, hogy megakadályozzuk a felhasználói fiókjával való visszaélést. Ha felhasználói fiókját blokkoltuk, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot az info@4home.hu e-mail címen keresztül.
6.5 A nem használt felhasználói fiók törlésének lehetősége. A felhasználói fiókot megszüntethetjük, különösen, ha a vevő 1 évnél hosszabb ideig nem használta a felhasználói fiókját, vagy ha a vevő megsérti a jelen ÁSZF szerinti adásvételi szerződésből eredő kötelezettségeit.
6.6 Szükséges karbantartás. A vevő tudomásul veszi, hogy a felhasználói fiók nem mindig áll rendelkezésre, különös tekintettel a szükséges karbantartás idejére.
6.7 Kényelempontok hűségprogram. A regisztrált vásárlók minden egyes rendeléssel hűségpontokat gyűjtenek felhasználói fiókjukban. Minden egyes általunk kínált termék esetében a vásárló láthatja, hogy hány pontot szerzett a vásárlásával. Ezután 20 napig inaktívak lesznek és ezalatt az idő alatt nem is használhatja fel azokat. A 20 nap leteltével automatikusan aktívvá válnak. Ezeket a pontokat a vásárló a következő vásárlásánál felhasználhatja. 1 pont 1 Ft-ot ér. A hűségpontok érvényessége az Ön felhasználói fiókjában történő jóváírást követően minden vásárlással meghosszabbodnak. Vásárlás nélkül 180 napig érvényesek. A fel nem használt hűségpontok ezen időszak után elvesznek. A hűségpontok nem válthatók pénzre, kizárólag a webáruházunkban vagy a weboldalunkon kínált egyéb lehetőségekből történő vásárlásra használhatók fel. A 4home Kényelempontok hűségprogrammról ITT tudhat meg többet.
6.8 Milyen esetekben nem íródnak jóvá a hűségpontok? Ha a terméket a vásárlás után 14 napon belül visszaküldi nekünk, az így szerzett pontok nem kerülnek jóváírásra. Hasonlóképpen, ha nem veszi át a megrendelt csomagot, az így felhasznált pontokat sem írjuk jóvá az ügyfélszámlán.
7. HOGYAN RENDELHET ÉS KÖTHET ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉST
7.1 Megrendelés létrehozása. A vevő a megrendelését a termék kosárba helyezésével, a kiválasztott termék szállítási és fizetési módjának kiválasztásával, valamint a kapcsolattartási és számlázási adatok kitöltésével hozza létre a webáruházban.
7.2 A termék jellemzői. A vevő köteles a megrendelés befejezése előtt megismerkedni a termék jellemzőivel, típusával és ajánlott használatával. A megrendeléssel a vevő megerősíti, hogy megismerkedett ezekkel az információkkal, és megértette azokat.
7.3 Megrendelés ellenőrzése. A megrendelés befejezése előtt a vevő ellenőrizheti és megváltoztathatja a megrendelésben megadott adatokat.
7.4 A megrendelés elküldésének folyamata. A megrendelés elküldése a megrendelés befejezésére szolgáló gombra kattintva történik és ezzel a rendelési folyamat befejeződik. A megrendelés elküldésével a vevő megerősíti, hogy elfogadta a jelen Általános Szerződési Feltételeket, és elolvasta a Személyes adatok feldolgozásának irányelveit.
7.5 Valós adatok a megrendelésben. A megrendelésben megadott adatokat az eladó helyesnek tekinti. Ha a megrendelés feldolgozása során kiderül, hogy nyilvánvalóan hamis vagy hiányos adatokat használtak fel, elutasíthatjuk a megrendelést, amelyről e-mailben értesítjük Önt. A vevő felelőssé vonható a szándékosan hamis vagy helytelen adatok által okozott károkért.
7.6 Megrendelés megerősítése a vevő által. Az eladó jogosult a megrendelés jellegétől (árumennyiség, vételár, becsült szállítási költség) függően további megerősítést kérni a vevőtől a megrendelésről (például e-mailben vagy telefonon), valamint arra kérni a vevőt, hogy pontosítsa a termék kiválasztott mennyiségének helyességét.
7.7 Mikor jön létre az adásvételi szerződés? Az adásvételi szerződés megkötésére abban a pillanatban kerül sor, amikor megnyomja a gombot a megrendelés befejezéséhez.
7.8 A megrendelés visszaigazolása az eladó által. A vevő, miután befejezi a megrendelést, automatikus visszaigazolást kap tőlünk az e-mail címére a megrendelés beérkeztétől. A vevő a megkötött adásvételi szerződés másolatát, illetve a jelen ÁSZF aktuális változatát kapja meg.
7.9 Az eladó kötelezettségei. Az adásvételi szerződés megkötésével vállaljuk, hogy a megvásárolt terméket átadjuk Önnek, és lehetővé tesszük a termékek tulajdonjogának megszerzését.
7.10 A vevő kötelezettségei. Az adásvételi szerződés megkötésével Ön vállalja, hogy átveszi a terméket, és kifizeti nekünk a termék árát.
7.11 Távkommunikációs eszközök. A vevő elfogadja a távkommunikációs eszközök használatát az adásvételi szerződés megkötésekor. Az adásvételi szerződés megkötésével összefüggésben a távközlő eszközök használata során a vevő felmerült költségei (internetkapcsolat, telefonköltség) a vevőt terhelik, és ezek a költségek nem térnek el az alapdíjtól.
7.12 Telefonos rendelés. Ha telefonon adja le a rendelését, az e-mail címét is elkérjük Öntől, amelyre visszaigazolást kap a megrendelés létrehozásáról, beleértve a termékek teljes árát, valamint a vevő által választott termékek csomagolásával és szállításával kapcsolatos költségeket, a jelen Általános Szerződési Feltételekkel; a személyes adatok feldolgozásának alapelveivel. A vevő e-mail címe nélkül nem lehetséges a megrendelés teljesítése. Az adásvételi szerződés a megrendelés visszaigazolásának a megrendelésben megadott e-mail címre történő kézbesítésével jön létre.
8. TERMÉKEK ÁRA ÉS FIZETÉSI MÓDOK
8.1 Ár. Minden ár magyar forintban (Ft) értendő, áfával együtt. A termékek ára mindaddig érvényes, amíg az látható a webáruház weboldalán, de ez nem jelenti azt, hogy egyes vevőinkkel nem köthetünk adásvételi szerződést egyedileg egyeztetett feltételek mellett.
8.2 Fizetési mód. A termékek árát és a termékek adásvételi szerződés szerinti szállításával kapcsolatos költségeket a megrendelés második lépésében meghatározott módszerekkel lehet kifizetni, különösen:
A. készpénzben vagy hitelkártyával a fuvarozónak (utánvéttel);
B. online fizetési kártya;
C. a Klarna fizetési kapun keresztül.
A vevő a megrendelés során választja ki a termék fizetésének és szállításának módját. A fizetési és szállítási módokról bővebben az e-shopunk „Fontos információk” menüpontjában olvashat.
8.3 Előleg a termék árából. Előfordulhat, hogy a vevőtől előleget vagy más hasonló kifizetést kérünk.
8.4 Szállítás díja. Webáruházunk weboldalán a termékek szállításával kapcsolatos költségekről is talál információkat. A termékek szállításával kapcsolatos díjak összege elsősorban a választott fuvarozótól vagy a szállítás módtól függ. A szállítás díját a megrendelt termékek tömege is befolyásolhatja. A szállítási díj automatikusan kerül kiszámításra, miután a terméket a kosárba helyezte. Ezért a szállítás díjának kiderítéséhez elegendő a terméket a kosárba helyezni. Hacsak kifejezetten másként nem jelezzük, a továbbiakban vételár a termékek szállításával kapcsolatos költségeket is tartalmazza.
8.5 A csomagolás díja és a rendeléshez kapcsolódó egyéb költségek. A vételárral együtt a vevő köteles megfizetni a csomagolással kapcsolatos költségeket és a választott fizetési módért járó további díjakat is. A megrendelés kötelező érvényű befejezése előtt tájékoztatjuk a vevőt a végső árról, beleértve a csomagolás költségeit, az egyéb költségeket és a szállítási költségeket.
8.6 Kedvezmények a termékek árára. Az általunk a vevőnek nyújtott árengedmények nem kombinálhatók egymással. A webáruház csak egy kedvezménykód használatát teszi lehetővé.
8.7 A termékek irreális ára. 0 Ft-os (azaz nulla forintos) irreális ár vagy erősen nem piacképes ár feltüntetése esetén, ahol a nem piacképes ár a vételárunk alatti árnak minősül, fenntartjuk a jogot, hogy a tételt töröljük a megrendelésből (azaz elálljunk az adásvételi szerződéstől, vagy részlegesen elálljunk az erősen nem piacképes árral rendelkező termékre vonatkozó adásvételi szerződéstől). Erről a vevőt e-mailben fogjuk tájékoztatni.
8.8 Számla formája. Megállapodunk abban, hogy a számlákat elektronikus úton küldjük el az e-mail címére.
9. MINDEN, AMIT TUDNIA KELL A TERMÉKEK SZÁLLÍTÁSÁRÓL
9.1 Szállítási idő. Ha az áru raktáron lévőnek van feltüntetve, akkor általában a megrendelés beérkezésétől számított 3 munkanapos szállítási határidővel, vagy más időpontban, ha azt megadjuk, és vállaljuk, hogy az árut az adásvételi szerződés megkötésétől számított legfeljebb 30 napon belül leszállítjuk. Ez a szállítási határidő nem vonatkozik a beszállítóknál raktáron lévő (általában 14 napon belül szállítunk) vagy gyártásban lévő árukra (itt ritka esetekben a szállítási idő akár hónapokig is eltarthat - ilyen esetben mindig egyénileg tárgyalunk Önnel, és felajánljuk Önnek a hasonló áruval történő esetleges cserét, a megrendelés törlését és a pénzvisszatérítést). Néha előfordulhat, hogy a "raktáron" címkével jelölt termékek rövid idő alatt elfogynak. Ha az a helyzet áll elő, hogy a termék elfogy, és nem tudjuk a megadott időpontban szállítani, akkor felvesszük Önnel a kapcsolatot, hogy megállapodjunk a következő lépésekről. Ha a terméknél a "megrendelésre" címke szerepel, akkor a szállítási időt külön tárgyaljuk meg Önnel, mivel annak szállítása az alvállalkozónk lehetőségeitől függ. A megadott szállítási idő ellenére igyekszünk a lehető leghamarabb előkészíttetni és kézbesíteni a megrendelést a vevőnek.
9.2 Szállítás módja, személyes átvétel. A vásárló dönthet úgy, hogy az árut a szerződéses fuvarozón keresztül bármely címre kiszállítja a megrendelés során feltüntetett szállítási áron.
9.3 Termék átvétele. A termék szállításakor a terméket abban a pillanatban adjuk át a vevőnek, amikor átveszi a fuvarozótól a terméket az átvételi helyen (általában az első ajtó/kapu a vevő által meghatározott szállítási helyen). Abban a pillanatban, amikor a terméket a vevő átveszi, a megvásárolt termék károsodásának és véletlen minőségromlásának kockázata a vevőre hárul. Abban az esetben, ha a terméket a vevő személyesen veszi át, a terméket a vevő vagy a vevő által kijelölt más személy általi átvételkor kézbesítettnek kell tekinteni.
9.4 A speciális szállítási mód díja. Abban az esetben, ha a szállítási módot a vevő speciális kérése alapján szervezik meg, a vevő viseli a kockázatot és az ezzel a szállítási móddal kapcsolatos többletköltségeket.
9.5 Ismételt szállítás és az ahhoz kapcsolódó költségek. Abban az esetben, ha a vevő miatt a terméket ismételten vagy a megrendelésben meghatározottól eltérő módon kell szállítani, a vevő köteles megfizetni a termékek ismételt szállításával kapcsolatos költségeket, illetve a másik szállítási móddal kapcsolatos költségeket. Ha a vevő nem veszi át az utánvéttel szállított terméket, akkor az eladó jogosult a vevő kérésére megismételt szállítás költségeinek megtérítését követelni a vevőtől. Ugyanakkor az eladó jogosult előre fizetést kérni a vevőtől az érdekeinek védelme és a károk megelőzése érdekében.
9.6 Károkozás az eladónak a termék át nem vételekor.Ha a vevő (fogyasztó) nem veszi át a terméket és a fuvarozó visszaviszi a terméket az eladónak, viszont a vevő a termék kézbesítésétől számított 14 napon belül nem áll el az adásvételi szerződéstől, az eladó jogosult a fuvarozó által a termék visszaszállításáért felszámított költségeket követelni a vevőtől. Ez a költség azt a kárt jelenti, amely az eladónak abból ered, hogy a vevő megszegte jogi kötelezettségeit. Az eladó a termékek tárolásáért is felszámíthat 3 300 Ft (szavakkal: háromezer háromszáz forint) értékben díjat, továbbá az eladó jogosult elállni az adásvételi szerződéstől.
9.7 A termékek átvételének elmulasztása vállalkozó esetén. Ha a vállalkozó vevő nem veszi át a terméket a fuvarozó által történő kézbesítéskor, és a terméket visszaküldik nekünk, az eladónak, jogosultak vagyunk a vevőtől követelni a fuvarozó által a termék címünkre történő visszaszállításáért felszámított költségeket. Ez a költség azt a kárt jelenti, amely az eladónak abból ered, hogy a vállalkozó vevő megszegte jogi kötelezettségeit. Az eladó a termék tárolásáért is felszámíthat 3 300 Ft (szavakkal: háromezer háromszáz forint) értékben díjat, továbbá az eladó jogosult elállni az adásvételi szerződéstől.
9.8 A követelések beszámításának lehetősége. Jogosultak vagyunk egyoldalúan beszámítani a termék tárolási költségeinek megfizetésére vonatkozó követelést és a vevő ÁSZF ezen része szerinti jogi kötelezettségeinek megszegése miatti kártérítési igényt a vevőnek a vételár visszatérítésére vonatkozó követelésével szemben.
9.9 A vevő kötelezettsége a termék átvételekor. A vevő köteles a terméket az átvételkor ellenőrizni és meggyőződni annak jellemzőiről (különösen, hogy a vevő a megfelelő típusú terméket kapta-e meg, hogy a termék a megállapodás szerinti minőségű-e, hogy a termék csomagolása tartalmaz-e mindent, amit az utasításoknak megfelelően tartalmaznia kell). Abban az esetben, ha a szállítmány láthatóan károsodott, a vevő köteles az ilyen szállítmányt nem átvenni a fuvarozótól. Nem felelünk a fuvarozó által okozott károkért vagy a termékek késedelmes kézbesítéséért, függetlenül a késedelem okától.
10. ELEKTROMOS BERENDEZÉSEK VISSZAVÉTELE
10.1 Visszavétel az Ön otthonában. Ha a tőlünk rendelt árut házhoz szállíttatja, kötelesek vagyunk azt is biztosítani, hogy a fogyasztó-vásárló a használt háztartási elektromos készülékeket, elektromos hulladékot, elemeket vagy akkumulátorokat átadhassa a szállítónak. Az ilyen visszavétel feltétele, hogy a vásárolt és a visszavitt elektromos berendezések darabszámának meg kell egyeznie, és hasonló típusúnak és felhasználásúnak kell lennie (más szóval darabot darabért). Ahhoz, hogy ezt a visszaküldést el tudjuk végezni, kérjük, a megrendelésben - a megrendelés megjegyzésében - jelezze, hogy milyen elektromos készüléket és milyen számban, esetleg milyen méretben szeretne visszaküldeni.
10.2 Hol adhatók még le régi elektromos készülékek? Az elektromos berendezéseket, elektromos hulladékokat, elemeket vagy akkumulátorokat az adott településen az ilyen hulladékok gyűjtésére kijelölt gyűjtőudvarokban is leadhatja.
10.3 Miért kell az elektromos berendezéseket különleges módon kezelni? Az elektromos berendezéseket nem szabad a vegyes hulladékkal együtt ártalmatlanítani. Ellenkező esetben megsértheti a hulladéktörvényt és/vagy a kapcsolódó rendelkezéseket. Ezenkívül az elektromos berendezésekből és a hulladékból származó káros anyagok károsíthatják a környezetet és az emberi egészséget. Ezen túlmenően a visszavétel és az újrahasznosítás olyan elektromos berendezéseket és hulladékot eredményez, amelyek újrafelhasználhatók új berendezések gyártásához.
11. TULAJDONJOG FENNTARTÁSA
11.1 A vételár teljes kifizetése. A termék tulajdonjogát mindaddig fenntartjuk, amíg a vevő a vételárat a vonatkozó adásvételi szerződésnek megfelelően teljes egészében ki nem fizette. Ez azt jelenti, hogy ha nem fizeti meg a vételárat, akkor nem lesz a termék tulajdonosa.
11.2 Fenntartás vállalkozó vevők esetén. A vállalkozó vevők esetében mindaddig fenntartjuk a termékek tulajdonjogát, amíg az összes velük szemben fennálló követelést nem rendezzük. A vevő köteles a tulajdonjog fenntartás alá tartozó terméket kellő gondossággal kezelni, és azokat saját költségén megfelelően biztosítani az új termékek értékének megrongálódása ellen.
12. ELÁLLÁS AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉSTŐL
12.1 A fogyasztó joga elállni az adásvételi szerződéstől. A fogyasztó adásvételi szerződéstől való elállási jogát a jelen ÁSZF 5. részében foglalt rendelkezések szabályozzák.
12.2 Kifizetetlen vételár. Ha a vevő nem fizette meg megfelelően és időben a vételárat, elállhatunk az adásvételi szerződéstől.
12.3 Eljárás menete, ha elfogyott a készlet. Jogunkban áll elállni az adásvételi szerződéstől, ha elfogy az árukészlet vagy a megrendelt termék nem elérhető. Ezenkívül különösen akkor állhatunk el az adásvételi szerződéstől, ha a vevő megtagadta a termék átvételét.
12.4 Ajándék. Ha a vevő ajándékot kap a termékekkel együtt, és ezt követően eláll a velünk kötött adásvételi szerződéstől, köteles ezt az ajándékot is visszaadni nekünk. A közöttünk és a vevő között létrejött ajándékozási szerződés tehát azzal az ún. felmondási feltétellel jön létre, hogy amennyiben a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, az ilyen ajándékozásra vonatkozó ajándékozási szerződés hatályát veszti.
13. MI TÖRTÉNIK, HA A TERMÉK HIBÁS
13.1 Hivatkozás a Polgári Törvénykönyvre. A felek hibás teljesítésből eredő jogaira és kötelezettségeire a vonatkozó, általánosan kötelező érvényű jogszabályok az irányadók.
13.2 Link a panaszkezelési eljáráshoz. A felek egyéb jogait és kötelezettségeit, amelyek a termékek hibáival kapcsolatos felelősségünkkel kapcsolatosak, a Reklamációs szabályzatunk szabályozza
14. SZEMÉLYES ADATOK VÉDELME
14.1 A személyes adatok feldolgozásának alapelvei. Vevőink személyes adatainak védelme nagyon fontos számunkra. A személyes adatok kezelésére és a kereskedelmi kommunikációra vonatkozó szabályokat A személyes adatok feldolgozásának alapelvei szabályozzák.
14.2 Üzleti kommunikáció. A vevő e-mail címére kereskedelmi közleményeket küldünk, kapcsolódó szolgáltatási ajánlatokkal (kereskedelmi kommunikáció a vevőknek). Az e-mail cím személyes adatnak minősül, és a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) szóló 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendeletnek megfelelően kerül feldolgozásra a hasonló termékeink és szolgáltatásaink népszerűsítésére irányuló jogos érdekünkön alapuló kereskedelmi kommunikáció küldése céljából. A vevő bármikor leiratkozhat a kereskedelmi kommunikációról.
14.3 Sütik (cookie-k). Úgynevezett cookie fájlokat használunk, amelyeket az Ön eszközén tárolhatunk (a hozzájárulása alapján vagy jogos érdekeink védelme érdekében). A vevő közvetlenül a weboldalunkon állíthatja be a preferenciáit, ahol az információkat a cookie-k használatáról is megtalálhatja.
15. VIS MAIOR
15.1 Mi a vis maior. Jelen ÁSZF alkalmazásában vis maiornak minősül minden olyan esemény, amely független az eladó akaratától, amely megakadályozza, hogy teljesítse feladatait amit nem lehetett előre látni, illetve amelynek következményeit nem lehetett megelőzni vagy elhárítani. Vis maiornak különösen természeti katasztrófa, tűzvész, robbanás, áradás, földrengés, terrortámadás, háború, sztrájk vagy a szerződő felek hatáskörén kívül eső egyéb esemény minősül.
15.2 Az eladó felelősségének kizárása. A vis maior időtartama alatt az eladó nem felel az adásvételi szerződésben, illetve a jelen ÁSZF-ben foglalt kötelezettségeinek nem teljesítéséért.
16. MIT KELL MÉG TUDNIA
16.1 Milyen jog szabályozza a jogviszonyunkat? A közöttünk fennálló jogviszonyra a Szlovák Köztársaság joga az irányadó. Ez igaz ún. nemzetközi elem esetében is. Tisztában vagyunk azonban azzal, hogy a fogyasztó vevő ezzel a választással nem fosztható meg a szokásos tartózkodási helye szerinti ország joga által biztosított védelemtől.
16.2 Elkötelezettség a fogyasztói jogok tiszteletben tartása iránt. A jelen ÁSZF rendelkezései és a fogyasztóvédelemre vonatkozó törvényi rendelkezések közötti nem szándékos ellentmondás esetén a jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak, és az eladó vállalja azok betartását.
16.3 Az ÁSZF érvénytelen vagy hatálytalan rendelkezései. Ha az ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelen vagy hatálytalan, vagy azzá válik, az érvénytelen rendelkezések helyett olyan rendelkezés lép hatályba, amelynek jelentése a lehető legközelebb áll az érvénytelen rendelkezéshez. Az egyik rendelkezés érvénytelensége vagy hatálytalansága nem érinti a többi rendelkezés érvénytelenségét.
16.4 Nemzetközi elem. Nemzetközi elem esetén kölcsönösen megállapodunk abban, hogy a közöttünk fennálló jogviszonyra a Szlovák Köztársaság joga az irányadó. A szerződéses kötelezettségekre alkalmazandó jogról szóló, 2008. június 17-i 593/2008/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet („Róma I.”) 3. cikke szerinti jogválasztás azonban nem fosztja meg a fogyasztót a Róma I. rendelet 6. cikkének (2) bekezdése szerinti szokásos tartózkodási helye szerinti ország joga által biztosított védelemtől.
16.5 A Bécsi Egyezmény kizárása. A Felek megállapodnak abban, hogy kifejezetten kizárják az Egyesült Nemzetek Szervezetének a termékek nemzetközi adásvételi szerződéseiről szóló egyezménye (az Egyesült Nemzetek Szervezetének a termékek nemzetközi adásvételi szerződéseiről szóló egyezménye vagy a Bécsi Egyezmény) alkalmazását, az ezen egyezmény 6. cikkével összhangban.
16.6 Jogviták és joghatóság. A szerződő felek megállapodnak továbbá abban, hogy a pozsonyi (Szlovák Köztársaság) bíróságok mindig rendelkeznek területi és anyagi joghatósággal a nemzetközi elemet tartalmazó adásvételi szerződésből eredő viták eldöntésére. Ez nem érinti a fogyasztók konkrét jogszabályok szerinti jogait. A szerződés nyelve szlovák, ha nem fogyasztóról van szó, amely esetben a fogyasztó tartózkodási helye szerinti ország nyelvét használják.
16.7 Az adásvételi szerződés archiválása. Az ÁSZF által módosított adásvételi szerződést elektronikus formában archiváljuk, és harmadik fél számára nem hozzáférhető.
16.8 Űrlap az adásvételi szerződéstől való elálláshoz. A jelen ÁSZF szerves részét képezi az adásvételi szerződéstől való elállásra szolgáló elektronikus űrlap. Elállás a szerződéstől | 4home - az otthon kényelme.
16.9 Ha az adásvételi szerződéstől eltérő feltételekről tárgyalunk. Az ÁSZF rendelkezései az adásvételi szerződés szerves részét képezik. Az ÁSZF-től eltérő rendelkezések az adásvételi szerződésben tárgyalhatók. Az adásvételi szerződés különböző rendelkezései elsőbbséget élveznek az ÁSZF rendelkezéseivel szemben.
16.10 Az ÁSZF elfogadásának szükségessége az adásvételi szerződés megkötéséhez. A jelen ÁSZF elfogadása önkéntes, de szükséges a felhasználói fiók vagy a megrendelés létrehozásához a vevő által.
16.11 Az ÁSZF érvényessége. Ezek az ÁSZF 2025.10.16-től érvényesek és érvénytelenítik a korábbi feltételeket.